Joensuun Työväenyhdistys esittää Seppo Eskelistä, Virve Mikkosta ja Annu Räsästä ehdokkaiksi eduskuntavaaleihin 2023

Ehdokkaat,Etusivu,Kokoukset,Tiedotteet,Vaalit

Joensuun Työväenyhdistys lähtee eduskuntavaaleihin tavoitteena vastuullisen yhteiskunnan rakentaminen, jossa ketään ei jätetä yksin, taloudellisesti heikoimmassa asemassa olevaa tuetaan aidosti ja ihmisten välistä eriarvoisuutta puretaan määrätietoisesti.

Näiden tavoitteiden edistämiseksi yhdistys päätti kokouksessaan sunnuntaina 5.6. esittää Seppo Eskelistä, Virve Mikkosta ja Annu Räsästä ensimmäisiksi ehdokkaikseen huhtikuun 2023 eduskuntavaaleihin. Savo-Karjalan Sosialidemokraattien piirijärjestö vahvistaa ehdokasasettelun varsinaisessa piirikokouksessaan.

Seppo Eskelinen on ensimmäisen kauden kansanedustaja, 61-vuotias perheenisä, joka on tällä hetkellä eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunnan ja maa- ja metsätalousvaliokunnan jäsen sekä hallintovaliokunnan varajäsen.

“Paljon on edunvalvonnassa tehty, paljon on vielä tehtävää. Itäsuomalaisen yhteistyön merkitys tulee korostumaan tulevalla hallituskaudella – liikennepolitiikka, alueellinen saavutettavuus sekä työllisyyden ja elinvoiman vahvistaminen ovat kannaltamme niitä kriittisimpiä kysymyksiä”, Eskelinen toteaa.

Virve Mikkonen on 49-vuotias joensuulainen kaupunginvaltuutettu ja Pohjois-Karjalan hyvinvointialueen aluevaltuuston jäsen. Hän on koulutukseltaan terveydenhoitaja, työskentelee pääluottamusmiehenä ja tekee aktiivisesti työtä järjestöasioiden erityisosaajana.

“Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen on hyvinvointivaltion sydän, jolle vahva luottamusyhteiskunta rakentuu. Näiden kysymysten asiantuntijana haluan viedä niitä eteenpäin myös eduskuntavaaliehdokkaana”, Mikkonen linjaa.

Annu Räsänen on 43-vuotias perheenäiti ja yhteiskuntatieteiden maisteri, joka työskentelee toimitusjohtajana kahdessa Kontiolahden kunnan omistamassa alueen yrityksiä palvelevassa yhtiössä.

“Haluan olla mukana rakentamassa kestävää ja vastuullista yhteiskuntaa. Elinvoimainen Itä-Suomi, pienyrittäjien puolustaminen ja parempi työelämä vaatii kaltaisiani tekijöitä, ja siksi pyrin ehdokkaaksi eduskuntavaaleihin 2023”, Räsänen kuvaa.

Työ tasa-arvon, hyvinvoinnin ja kestävän tulevaisuuden puolesta jatkuu.

Merja Mäkisalo-Ropponen

Joensuun Työväenyhdistyksen puheenjohtaja